تبلیغات X
سفارش بک لینک
آموزش ارز دیجیتال
لباس خواب
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
هنگ درام
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
آسال تهویه قم
نسلی نو
وبینو قم
چاپ ساک دستی پارچه ای
وی رمان
ال تی پارت
دکوراسیون منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب
کابینت آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق نشیمن
چاپخانه قزوین
برسادیس
استارتاپ
خرید ملک در دبی
آموزش خلبانی


لبخندتان زیبا - تفاوت جراحی ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی در چیست؟ s

لبخندتان زیبا - تفاوت جراحی ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی در چیست؟

موضوعات
Category

ارشیو وبلاک
Archived blog

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 432
» بازديد ديروز : 92
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 523
» بازديد سال : 431
» بازديد کل : 523
» اعضا : 0
» مطالب : 11

در این مقاله ، سعی خواهیم کرد برخی از تفاوت های ایمپلنت های دیجیتال و ایمپلنت های معمولی را ارزیابی کنیم. حفره موجود در دندان نه تنها اعتماد به نفس فرد را کاهش می دهد ، بلکه بر سلامت دهان و دندان او نیز تأثیر می گذارد. دندانپزشکان سوالات زیادی را در مورد مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال از بیماران خود دریافت می کنند. برای اینکه بدانید این عمل برای خودتان مناسب است یا خیر ، ادامه این مقاله را بخوانید و با کلینیک دندانپزشکی باران رشت که مهارت در جراحی ایمپلنت دیجیتال را دارد تماس بگیرید.

 دندانپزشکی دیجیتال کاشت ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟

در جراحی ایمپلنت دیجیتال ، وضعیت استخوان و محل اعصاب با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی تعیین می شود. با استفاده از این اطلاعات ، یک دندانپزشک آموزش دیده می تواند با کوچکتر کردن برش ها ، جراحی انجام دهد. از آنجا که عمل جراحی ایمپلنت دیجیتال در کلینیک دندانپزشکی باران رشت ، ایجاد کوچکترین برش های ممکن است ، در مقایسه با روش های کاشت ایمپلنت سنتی ، درد بسیار کمتری را احساس خواهید کرد.

 

در طی روش دندانپزشکی ، وسیله خاصی در بالای دندان قرار داده می شود تا اطمینان حاصل شود که دندانهای مجاور یا اعصاب آسیب نبینند. این ابزار به دندانپزشک اجازه می دهد تا برشهای دقیق اما کوچکی را برای قرار دادن ایمپلنت ایجاد کند.

 


کاشت ایمپلنت دیجیتال بدون نیاز به برش لثه

جراحی برش حداقل ایده ای است که به بیماران اجازه می دهد حداقل برش ها را برای کاهش درد ، ناراحتی و زمان بهبودی تجربه کنند. در ایمپلنت های دندانی ، این به معنای ایجاد برش های کوچکتر است تا بیمار نیازی به بخیه نداشته باشد.

 

جراحی حداقل برش همچنین می تواند به کاهش خونریزی و تورم پس از جراحی دندان کمک کند. از طرف دیگر ، در یک عمل عمومی دندانپزشکی ، دندانپزشک برای بررسی وضعیت عصب و بررسی وضعیت استخوان ، لثه را به بالای استخوان می برد.

 

کاشت دندان دیجیتال و ایمپلنت سنتی چه تفاوتی دارند؟

یکی از مهمترین تفاوتهای بین ایمپلنت های دیجیتال و سنتی ، نیاز به شکاف و باز شدن لثه ها تا زمان قرارگیری ایمپلنت است. به همین دلیل ، امروزه بسیاری از بیماران مستعد جراحی ایمپلنت دیجیتال هستند. جراحی ایمپلنت دندان فقط به یک برش کوچک نیاز دارد زیرا با استفاده از سی تی اسکن سه بعدی وضعیت استخوان ها و اعصاب را بررسی می کند.

 

از طرف دیگر ، جراحی سنتی کاشت دندان نیاز به یک برش بزرگ در امتداد لثه ها برای رسیدن به استخوان دارد. تفاوت دیگر بین ایمپلنت های دیجیتال و ایمپلنت های سنتی این است که جراحی ایمپلنت دیجیتال نیازی به بخیه زدن ندارد زیرا سوراخ های ایجاد شده برای قرار دادن ایمپلنت ها بسیار کوچک است

 

این مزیت نه تنها دوره بهبودی را کوتاه می کند ، بلکه خطر تورم ، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. کل جراحی ایمپلنت دیجیتال معمولاً برای هر 1-2 کاشت دندان 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. ایمپلنت های دندانی ریشه پروتز هستند که برای حمایت از گزینه های دندانی آینده مانند تاج طراحی شده اند.

ایمپلنت های دندانی اغلب از تیتانیوم ساخته می شوند. اگر یک یا چند دندان دائمی از بین برود و لبخندی زیبا مورد نظر باشد ، بیمار می تواند کاشت دندان انجام دهد. ایمپلنت های دندانی تیتانیوم را می توان با موفقیت به استخوان جوش داد و پایه محکمی برای جایگزینی دندان در آینده ایجاد کرد.

 

کاشت دندان را با تاج اشتباه نگیرید. تاج داخل ایمپلنت پیچ می شود و مانند دندان طبیعی است. تاج های کاشت از نظر اندازه ، شکل و قدرت مشابه دندان های اصلی هستند ، بنابراین می توانید با اطمینان از لبخند زیبا لذت ببرید. دندانپزشکان باتجربه ، بسته به شرایط خاص هر فرد ، می توانند انواع کاشت دندان را ارائه دهند.

 مزایای کاشت ایمپلنت دیجیتال


کاشت دندان دیجیتال

پل ها و پروتزهای دندانی مبتنی بر ایمپلنت با پشتیبانی از ایمپلنت از جمله این انواع هستند. پس از قرار دادن تاج دندان ، فرد قادر به دیدن کاشت خود نخواهد بود. ایمپلنت های دندانی مانند ریشه دندان های طبیعی دندان ها را در جای خود نگه می دارند. ایمپلنت ها پست های تیتانیومی کوچک و زیست سازگاری هستند که با جراحی در فک قرار می گیرند تا دندان ، بریج دندان یا دندان مصنوعی را نگه دارند.

 

هنگامی که ایمپلنت دندان به استخوان فک متصل شد ، روند استخوان سازی آغاز می شود. استخوان اطراف ایمپلنت شروع به تشکیل الیاف در اطراف تیر تیتانیوم می کند و یک اتصال بسیار محکم برای نگهداری ایمپلنت ایجاد می کند. ایمپلنت ها به استخوان فک متصل می شوند و از جایگزین های دندان پشتیبانی قوی می کنند. هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار گرفت و محل درمان بهبود یافت ، دندانپزشک می تواند پروتز مصنوعی را به ایمپلنت متصل کند.

 

تفاوت دیگر بین ایمپلنت های دیجیتال و ایمپلنت های معمولی این است که ایمپلنت های دندانی DIO از فناوری روز استفاده می کنند و با استفاده از جراحی ایمپلنت دیجیتال در دهان قرار می گیرند. جراحی ایمپلنت دیجیتال به دندانپزشک این امکان را می دهد تا از جنبه معاینه تا برنامه ریزی و ساخت دندان ، دقیقاً تمام جنبه های این فرآیند را تجزیه و تحلیل کند.

 

فناوری ایمپلنت دیجیتال با استفاده از مدل های سه بعدی رایانه استخوان فک امکان کاشت دقیق را فراهم می کند. ایمپلنت های دندانی DIO روند کار را ساده می کنند و می توانند مدت زمان گذراندن روی صندلی دندانپزشکی را به طرز چشمگیری کاهش دهند. کاهش زمان جراحی خطر عفونت را کاهش داده و بهبودی پس از جراحی را تسریع می کند.

 

چرا دندانپزشکی دیجیتال توصیه می شود؟

تصویربرداری سی تی اسکن سه بعدی در جراحی دیجیتال می تواند اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت فک و محل اعصاب فراهم کند. در جراحی سنتی ، دندانپزشک یک برش بزرگ برای برش لثه ها در بالای استخوان ایجاد می کند. با استفاده از فناوری ایمپلنت دیجیتال با هدایت رایانه ، می توان ایمپلنت را بدون برداشتن لایه لثه وارد کرد و آسیب منطقه درمان کم است. علاوه بر این ، در این روش ، منطقه درمان نیازی به بخیه زدن ندارد ، و خونریزی ، تورم و زمان بهبودی کاهش می یابد.

 

مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال

هنگامی که دندان ها در اثر پوسیدگی آسیب می بینند ، ایمپلنت های دیجیتال دندان می توانند عملکرد و زیبایی لبخند فرد را بازیابند. ایمپلنت های دندانی را می توان پس از قرار دادن دائمی دانست زیرا برای ماندگاری بالا طراحی شده و شکسته یا ترک نمی خورد. استفاده از ایمپلنت های دندانی فواید زیادی دارد ، از جمله:

 

ترمیم عملکرد دندان با بهترین جایگزینی طبیعی دندان

زیبایی کلی لبخند را بهبود ببخشید

از آنجا که ایمپلنت های دندانی بسیار شبیه دندان های طبیعی هستند و صحبت با آنها راحت تر از دندان های مصنوعی است ، باعث بهبود گفتار می شوند.

کاشت دندان با پشتیبانی از استخوان فک و سایر ویژگی های صورت از ساختار صورت پشتیبانی می کند.

خوردن این ایمپلنت ها نسبت به دندان مصنوعی راحت تر است و می تواند جویدن هر ماده غذایی را تحمل کند.

با کاشت دندان دیگر نگران پوسیدگی دندان نخواهید بود. مطمئناً افراد باید به طور دوره ای به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا از پاک و سالم بودن لانه ها و لانه های آنها اطمینان حاصل کنند.

ایمپلنت های دندانپزشکی دیجیتال می توانند دندان ها را در جای خود نگه دارند و از تجمع فشار جبران شده بر روی دندان ها جلوگیری می کنند.

کاشت دندان دیجیتال برخلاف پروتزهای مصنوعی از دهان خارج نمی شود و هنگام خندیدن ، عطسه ، غذا خوردن یا سرفه باعث خجالت می شود.

ایمپلنت های دیجیتال دندان از دوام دندان مصنوعی و پل های ثابت دندان دوام بیشتری دارند.

اگرچه ممکن است تاج ها نیاز به تعویض داشته باشند ، اما با مراقبت مناسب می توانند تا 10 سال یا بیشتر دوام داشته باشند.

ایمپلنت های دیجیتال دندان دارای مزایای متعددی نسبت به سایر روش های کاشت ایمپلنت هستند. پیشرفت های مدرن در تصویربرداری ، معاینات و محاسبات می تواند کل فرآیند را ساده کند ، دقت نتایج را بهبود بخشد و ویزیت بیماران را به دندانپزشک کاهش دهد. در این فرآیند ، آسیب کمتری به بافت حساس لثه وارد می شود و عمل بدون برش یا بخیه بزرگ انجام می شود. علاوه بر این ، مدت زمان این فرایند کوتاه تر است.

 


مزایای ایمپلنت دیجیتال

روند کاشت ایمپلنت دندان DIO کمتر دردناک و ناراحت کننده است و بسیار رضایت بخش تر است. کاشت دندان بر روی دندان مصنوعی و پل های دندانی ترجیح داده می شود. بسیاری از بیماران به دلیل راحتی ، زیبایی و کیفیت زندگی ، ایمپلنت های دندانی را به پروتزهای متحرک و پل های ثابت دندان ترجیح می دهند. جایگزینی یک پل دندانی معمولاً نیاز به درگیری دندانهای سالم مجاور برای حمایت از پروتز دارد.

 

دندان مصنوعی و پل های دندانپزشکی معمولاً برای شخص ناخوشایند است. در برخی موارد ، آنها همچنین می توانند باعث واکنش استفراغ شوند. بیمارانی که از پروتزهای سنتی استفاده می کنند بیشتر واکنش نشان می دهند به مواد فلزی موجود در آنها. همچنین می تواند واکنش ناخوشایندی به مواد اکریلیک که معمولاً در ساخت این گزینه های دندانی استفاده می شود ، داشته باشد.

 

دندانهای مصنوعی و پل های دندانی نیاز به نگهداری دارند و به دلیل فرسودگی لثه هر چند سال یکبار باید تعویض شوند. تغییر شکل لثه در اثر از بین رفتن بافت استخوانی و افزایش سن ایجاد می شود. ایمپلنت های دندانی برخلاف پل ها و پروتزهای سنتی تغییر نمی کنند و نمی لغزند. اینها مزایای مهمی هستند که باعث می شوند شما احساس راحتی و طبیعی بیشتری داشته باشید ، مانند هنگام صحبت یا غذا خوردن.

 

هزینه ایمپلنت دیجیتال

در مقایسه با روش های سنتی کاشت ایمپلنت ، یکی از بزرگترین مزایای کاشت دندان دیجیتال ، برنامه ریزی دقیق جایگذاری ایمپلنت است. در نتیجه می توان از ایمپلنت های دندانی در شرایط پیچیده تری که ایمپلنت های معمولی خراب است استفاده کرد.

 

وقتی صحبت از هزینه کاشت دندان می شود ، زمان جراحی ایمپلنت و دوره نقاهت نیز در نظر گرفته می شود. در طی این فرآیند ، بافت لثه معمولاً باز می شود تا ایمپلنت در استخوان فک قرار گیرد. پس از قرار دادن ایمپلنت ، لثه ها بخیه زده می شوند و شروع به بهبود می کنند.

 

در طول این دوره بهبودی ، ریشه ایمپلنت تیتانیوم نیز با ساختار استخوان ادغام شده است. معمولاً مدتی طول می کشد تاج در جای خود قرار بگیرد. در مرکز ، روش های جراحی سوراخ کلید و راهنمایی رایانه ای برای قرار دادن ایمپلنت های دیجیتال دندان در مکان های مناسب استفاده می شود.

 

در این شاهکار فقط یک سوراخ کوچک در لثه و سپس استخوان فک وجود دارد. بنابراین ، در جراحی ایمپلنت دیجیتال ، نیازی به برش لثه برای دسترسی به استخوان نیست.

این عمل یک عمل کم تهاجمی است در بیشتر موارد بخیه لازم نیست و زمان بهبودی به طور قابل توجهی کوتاه می شود. اگرچه هیچ عمل جراحی اساسی انجام نشده است ، اما خطر این عمل وجود ندارد. علاوه بر این ، از طریق روش های رایانه ای ، دندانپزشک می تواند بهترین مکان را برای سوراخ کردن لثه و فک و قرار دادن ایمپلنت پیدا کند.

 

با استفاده از این روش ، ایمپلنت در طی فرآیند جوشکاری به استخوان دچار هیچگونه تغییر مکان نخواهد شد و در کل روند خطری وجود نخواهد داشت. در صورت استفاده از جایگزین های دندانپزشکی دیگر ، مانند پل ها و پروتزهای مصنوعی ، باید پس از مدت زمان مشخصی آنها را جایگزین کنید. برعکس ، در صورت مراقبت صحیح ، ایمپلنت های دندانی می توانند بیمار را برای همیشه لبخند بزنند.

 

با توجه به توضیحات ، استفاده از ایمپلنت های دندانی یکبار مصرف و مقرون به صرفه است. افراد می توانند از ایمپلنت های دیجیتالی استفاده کنند تا از مزایای مادام العمر برخوردار شوند.

 تفاوت های ایمپلنت و بریج دندان


ایمپلنت دیجیتال چگونه ساخته می شود؟

یکی از بزرگترین مزیت های کاشت دندان دیجیتال این است که بر اساس حالات صورت بیمار ساخته می شود. حالات صورت بیمار پس از ضبط به کامپیوتر وارد می شود و هنگام بروز حالت های مختلف چهره ، ظاهر دندان یا دندان در دهان شبیه سازی می شود. این تنها مزیت فناوری دیجیتال مورد استفاده در موقعیت کاشت نیست.

 

یک دندانپزشک همچنین می تواند برنامه های ترمیم شده ترمیم دندان را ایجاد کند. با این ویژگی می توان از ایمپلنت های دیجیتال در موارد پیچیده تری استفاده کرد و جلوه ای طبیعی را تضمین کرد.

 

علت انتخاب ایمپلنت دیجیتال نسبت به انواع سنتی

در این مقاله سعی شده است تا تمام تفاوت های کاشت دیجیتال با کاشت های سنتی توضیح داده شود. حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا ایمپلنت دیجیتال انتخاب کنیم؟ هنگامی که نیاز به استفاده از ایمپلنت های دندانی ابراز می شود ، بیشتر بیماران به دلیل هزینه کم ، ایمپلنت های دندانی سنتی را انتخاب می کنند. با این حال ، کاشت دیجیتال یک روش پیچیده تر ، مدرن و دقیق است.

 

با استفاده از ایمپلنت های دیجیتال دندان می توانید ظاهر طبیعی تر ، راحتی و عملکرد بیشتر ، دقت بالاتر و زمان جراحی کوتاه تر را تجربه کنید. مقایسه زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت معمولی و دیجیتال ممکن است بهترین مثال برای تفاوت این دو باشد. در حالی که یک روش کاشت ایمپلنت سنتی 100 دقیقه طول می کشد ، جراحی کاشت دیجیتال حدود 30 دقیقه طول می کشد. مدت زمان کوتاهتر جراحی به معنای راحتی بیشتر بیمار ، دوره نقاهت کوتاهتر و هزینه کمتر در طولانی مدت است.

 تفاوت های ایمپلنت و بریج دندان

ایمپلنت های دندانی بسیار پیشرفته هستند و احتمالاً به تکامل خود ادامه می دهند. با این حال ، تا زمان کشف یا اختراع فن آوری جدید ، آنچه برای بهبود عملکرد دهان و داشتن لبخندی زیبا به بیماران توصیه می شود ، یک روش بدون درد و راحت است که به عنوان جراحی ایمپلنت دیجیتال شناخته می شود.

دسته :
برچست ها :
نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :        
متن دیدگاه :

تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد